Belangrijk nieuws van uw huisarts
Belangrijke wijzigingen
Graag willen wij u op de hoogte stellen van diverse wijzigingen binnen onze huisartsenpraktijk.
Landelijk neemt de druk in de huisartsenzorg toe. Dit komt onder andere doordat de huisarts steeds meer vragen van patiënten krijgt en vragen steeds ingewikkelder worden. Ook zijn er lange wachtlijsten bij andere zorgaanbieders waardoor de zorg bij de huisarts blijft terugkomen en het is steeds moeilijker om voldoende personeel voor de praktijken te vinden. Om de huisartsenzorg ook in de toekomst goed te kunnen organiseren is het nodig om verschillende acties uit te zetten, zodat de zorg voor iedereen die het nodig heeft ook in de toekomst beschikbaar blijft. Zo wordt er ingezet op regionale samenwerking, digitalisering binnen de praktijk en taakherschikking (moet de huisarts iedere handeling zelf uitvoeren of kan de praktijkondersteuner of assistent dit ook?).
Ook in onze praktijk is het nodig om na te denken hoe we slimmer kunnen werken en daarmee de zorg toegankelijk kunnen houden voor al onze patiënten. Naar aanleiding daarvan hebben we diverse wijzigingen doorgevoerd in de praktijkorganisatie.
Telefonische bereikbaarheid
De praktijk is tijdens openingstijden telefonisch bereikbaar tussen 08:00- 09.30 uur en van 10:00- 12:30 uur. Voor spoed is de praktijk wel de gehele dag telefonisch bereikbaar binnen de openingstijden. Het telefonisch spreekuur is komen te vervallen.
Zelfzorg en digitalisering
Bij een vraag over een gezondheidsklacht, adviseren wij u via de hoofdpagina van onze website ‘moet ik naar de dokter.nl’ of thuisarts.nl te raadplegen voor advies. Hier kunt u zelf een aantal vragen beantwoorden over uw gezondheid en krijgt u op basis van uw antwoorden een gezondheidsadvies. Dit advies geeft duidelijkheid of u contact op moet nemen met de huisarts.
Indien u een vraag heeft aan de huisarts adviseren wij u gebruik te maken van de digitale patiëntenomgeving via onze website. Hier kunt u uw medische gegevens inzien en gebruik maken van diverse online diensten zoals afspraken maken en medicatie aanvragen. U kunt inloggen/registreren via Patiëntenomgeving – Huisartsenpraktijk Westmaas B.V. in Westmaas (uwzorgonline.nl)
Voor meer informatie over het gebruik van de patiëntomgeving, neem contact met ons op via: huisartswestmaas@ezorg.nl
De rol van de assistent
De doktersassistente is opgeleid om uw gezondheidsklacht goed in beeld te krijgen en te beoordelen wat de beste weg is om uw klacht te behandelen. Dit houdt in dat als u belt om een afspraak te maken bij de huisarts de assistent verschillende vragen stelt over uw gezondheidsklacht. Op basis van uw antwoorden kan de assistent inschatten hoe snel en door wie uw vraag het beste behandeld kan worden. Ook kan de doktersassistente u adviezen geven. De huisarts is hier ten alle tijden van op de hoogte en kan zo nodig aanvullingen geven.
We hopen u voldoende te hebben geïnformeerd en vertrouwen op uw medewerking omtrent deze wijzigingen. Mocht u onverhoopt nog vragen hebben, stel ze gerust via huisartswestmaas@ezorg.nl
Met vriendelijke groet,
Huisartsenpraktijk Westmaas
Publicatiedatum: 13-05-2023